Informacja dot. wniosku o udostępnienie informacji publicznej i ponowne jej wykorzystanie
Realizacja obowiązku udzielenia informacji o przetwarzaniu danych osobowych
Szanowni Państwo,
zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, informujemy, że w zakresie danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej/wniosku
o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego:
- Administratorem danych osobowych jest Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej
im. nadkom. Józefa Bocheńskiego z siedzibą w Raciborzu
adres: ul. Dąbrowskiego 2, 47-400 Racibórz
e-mail: slosg@strazgraniczna.pl; telefon: (32) 414 40 02.
- Kontakt do Inspektora ochrony danych (IOD)
adres: ul. Dąbrowskiego 2, 47-400 Racibórz
e-mail: woi.slosg@strazgraniczna.pl; telefon: (32) 414 41 67.
- Kontakt do Zastępcy Inspektora ochrony danych (w przypadku nieobecności IOD)
adres: ul. Dąbrowskiego 2, 47-400 Racibórz
e-mail: woi.slosg@strazgraniczna.pl; telefon: (32) 414 41 61.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest: realizacja wniosku o udostępnienie informacji publicznej/wniosku o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego.
- Podstawa prawna: dane osobowe przetwarza się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. na podstawie udzielonej zgody. Straż Graniczna uznaje, że wysyłając wniosek o udostepnienie informacji publicznej/wniosek o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego, wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w tym zakresie. Podanie danych jest dobrowolne.
- Dane nie są przekazywane innym odbiorcom.
- Danych nie przekazuje się do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane przetwarzane będą przez czas niezbędny do realizacji wniosku, a następnie podlegają archiwizacji zgodnie z jednolitym rzeczowy wykazem akt obowiązującym w Straży Granicznej.
- Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych. Prawo do żądania ich sprostowania, w przypadku gdy dane są nieprawidłowe. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Ponadto – jeżeli wynika to z przepisów prawa – prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Dane osobowe przetwarzane w ramach realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej/wniosku o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego procedury nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie są one profilowane, a decyzje nie są podejmowane automatycznie.
- Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów RODO.
- Mają Państwo prawo wystąpić do Komendanta Śląskiego Oddziału SG za pośrednictwem Inspektora ochrony danych z wnioskiem, który umożliwi Państwu realizację wskazanych wyżej uprawnień. Wniosek może zostać przesłany także drogą elektroniczną.